Kummitoiminnan kehittäminen

Kaudella 2015 aloitimme uusille valokuituprojektia valmisteleville tekijöille apua käynnistämällä kummitoiminnan. Kuituverkkoprojektien alussa uudet tekijät törmäsivät usein tilanteisiin, joissa on tiedon ja näkemyksen tarvetta. Tarjosimme siis kummitoiminnan avulla apua näihin tilanteisiin. Neuvonantajina toimivat Kuitukummit, jotka olivat jo pitempään kyseisten haasteiden parissa toimineet. Kummit olivat toimittajista riippumattomia alan asiantuntijoita.

Tällaisia kummiprojekteja oli vuosina 2015-2018 useita, mutta aivan viime vuosina ne ovat vähentyneet suureksi osaksi siksi, että uusia toimijoita ei ole aloittanut enää ihan samaan tahtiin ja toisaalta tietämys ja kokemus ovat lisääntyneet laajemmalti.

Kummiprojekti ositti tuolloin kuitenkin tarpeellisuutensa ja siitä hyötyivät monet toimijat. Kummiprojekti on yhä voimissaan, ja jos uusia toimijoita ilmaantuu, niin Kuitukummit ovat yhä käytettävissä. Tästä voi kysyä hallitukselta osoitteesta: puheenjohtaja@seutuverkot.fi

Koska kummiprojekti osoitti tarpeellisuutensa, olemme päättäneet kehittää sen palveluita myös jo mukana olleille toimijoille. Aikaisemmin haettiin ratkaisuja aloittelevan yrityksen haasteisiin, nyt olemme laajentamassa palvelua myös olemassa olevien yritysten nykytilanteisiin liittyviin tarpeisiin. Osa kummeistamme tukee jo nyt jäseniämme erilaisissa tilanteissa: rahoitusratkaisujen mietinnässä, teknologiamuutoksia mietittäessä, markkinoinnin kehittämisessä tai jopa hallitus- tai advisory board-työssä. Laajennetun toiminnan tarkoituksena tulee siis olemaan antaa toimijoille tukea lyhyen tai pitkän aikavälin kehitystarpeisiin. Tästä toiminnasta tulemme kertomaan lisää kevään aikana.

Mikäli sinulle on ideoita tähän liittyen, niin ole yhteydessä: hallinto@seutuverkot.fi